Au pair of the year!

Det ar lov har just nu precis som hemma sa jag jobbat langa dagar den har veckan. Igar hade jag bada barnen hemma hela dagen, 10 timmar konstant lek+ laxlasning! Det ar sa skont att barnen fick manga nya leksaker i julklapp for det gor mitt jobb sa himla mycket lattare. Kate ville leka sjalv med sina nya barbiedockor sa henne behovde jag inte underhalla, medens Johnathon lekte valdigt tyst och bra med sin nya arbetsbank. Jag hjalpte honom att bygga en bat och vi hade valdigt roligt tillsammans. Nar Johnathon tog en liten tupplur gjorde jag och Kate hennes laxor. Jag saknar verkligen tiden nar du hade i laxa att lara dig skriva siffror i salt eller bygga en fjaril av olika former... Emellan alla laxor malade jag och Kate varsin teckning med hennes nya set som hon fick av mig i julklapp. Jag kopte ett set med alla olika tankbara malargrejer. Papper, pennor, kritor, mallar, stamplar... You name it! Jag har aldgrig varit med om att Kate har varit sa snall nagon gang sen jag kom hit och vi hade en riktigt bra dag ihop igar! Nar klockan var lite efter 7 kom Chris hem och jag kunde sluta! Nar jag berattar vad vi har gjort under dagen kallar hon mig "Au pair of the year" och det var sa himla skont att hora eftersom att jag har haft en liten tuff vecka med hemlangtan och annat. :)

Jag kanske ska beratta hur min jul har vart ocksa... Var julhelg borjade med att jag, Dave och barnen akte till Sugarbush for att aka lite skidor. Riktigt roligt var det! Aven om jag inte kan hjalpa Dave sa mycket med Johnathon eftersom att jag aker snowboard sa funkade det faktiskt riktigt bra och vi hade en harlig formiddag! Nar vi kom hem sa var det bara att packa vaskorna och bilen for att ge sig i vag till New Hampshire och mammans foraldrar for lite julfirande. Pa morgonen/formiddagen den 24e spenderade jag min tid med skype med familjen dar hemma for att delta i deras julfirande. Det var sa himla skont att fa vara med en liten stund pa jul hemma men det var valdigt jobbigt att saga hejda till alla nar det var dags for vart julfirande har! Vi borjade med att ata en julmiddag med kalkon. Kandes konstigt att inte ha skinka pa jul, men gott ar det ju iaf :) Nar middagen var uppaten och disken var torkad var det dags for julklapparna. Herregud vad mycket julklappar vi hade och anda var det bara 2 barn! Aven jag fick mig en liten present, body lotion och duschkram i lite finare variant! :) Efter drygt 2 timmar var alla presenter oppnade och alla kort tagna och vi dukade fram lite paj till efterratt! Efter pajen begav vi oss hem igen och jag fick passa barnen nar de sov nar Chris och Dave akte till kyrkan!

Den 25e var det dags for var egna lilla jul. Kate kom och knackade pa min dorr vid 8 tiden for att det var dags att oppna alla presenter som tomten hade vart har med under natten. Och om det var mycket presenter hos mormodern sa var det desto mer har... Helt tokigt! Jag fick en vast att ha under jackan nar jag aker skidor och en halsduk. Jag fick aven en liten present fran mammans syster fran San Diego som hon hade skickat till mig. En hoodtroja som det stod San Diego pa. Sa nu maste jag besoka San diegio i Kalifornien! :) Tanken var att vi skulle aka ivag till Sugarbush for skidakning pa eftermiddagen men Kate ville hellre stanna hemma med sina nya leksaker. Vid 4tiden begav vi oss till Daves bror for yttligare ett julfirande. Dar bjods det pa kott (AH VAD JAG HAR SAKNAT KOTT!) med potatis och svampsas! Mumsigt varre. Aven har blev det massa presenter. Jag fick mig 2 presentkort pa iTunes, sa nu ska jag ladda hem musik! :)

Pa juldagen(?) akte vi till Sugarbush for att aka skidor. En riktigt fin dag! :) Efter 3 rejala vurpor och en svang ut i skogen och landa i backen, madde man som man fortjanade! :) Hoppas pa fler fina skiddagar nu i vinter! :)

Nu sitter jag och skriver har medans Johnathon sover och Dave och Kate ar i skidbacken med en kompis till Kate. Imorgon aker jag till NYC for att fira nyar. Jag ar taggad som f*n och jag hoppas pa en underbar helg!

Jag onskar alla er dar hemma ett gott nytt ar! Hors nasta ar!

Puss! <3


Min forsta dag pa snowboard har i Vermont!

Kommentarer

Skriv det du vill här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-mail: (bara jag som ser)

Har du en blogg?:

Här kan du lätta på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0