Lycklig!

Hejhopp... Idag har jag antligen tagit mitt amerikanska korkort. Var val pa tiden efter att ha kort 5 dagar olovligt! Maste saga att jag ar mycket impad av det amerikanska systemet...(NEJ) Jag hade en tid bokad klockan 11 idag. Kommer dit ungefar vid 20 i 11 for att fylla i alla papper innan man kan kora ivag. Jag far darefter ga ut och satta mig i bilen vid 5 i 11 och vanta pa att min uppkorningsman ska komma ut sa att vi kan kora ivag. Vad jag inte forstod var att det var 2 andra fore mig som skulle kora upp innan det blev min tur och da hade jag trots allt bokat tid. Vid 11.45 blev det min tur. Vi korde ungefar 100 m innan han ber mig att fickparkera bakom en bil och jag hinner inte ens parkera klart bilen innan han sager att han har sett tillrackligt och jag kan kora vidare. Jag far darefter kora runt kvarteret pa 5 min vilket enbart inneholl backa runt ett gatuhorn. Jag far darefter kora tillbaka till kontoret och far dar inte ens veta om jag har klarat testet eller inte utan blir bara ombedd att ta med mina visumspapper in sa att han kan kolla pa dem. Sen var jag klar. Nar jag skulle betala for testet inser jag att jag har glomt att ta ut kontanter och att deras ATM ar ur funktion sa jag far springa runt och leta efter en annan ATM i omradet och vi kan val saga att stallet inte kryllar av ATMer men efter 30 min lyckas jag hitta en sa att jag kan ta ut mina $45 och springa tillbaka till kontoret. Man har alltid hort att det ska vara sa himla latt att ta korkort i USA, men pa natt satt sa har jag alltid trott att folk overdriver, men jag har nu fatt faststallt for mig att det ar natt sinnesjukt latt och det ar konstigt att folk har i Vermont faktiskt kor sa bra som de gor. Vem som helst hade kunnat klara det testet!

Utover att ta korkort har det inte hant sa mycket idag! Jag hamtade Kate och Gretchen vid 3 tiden for att aka till gymnastiken. Satt dar i en och en halv timme och pratade med Anne, en au pair i samma grupp som mig. Ganska soft jobb man har, sitta i en gymnastiksal och tjota skit! :) Samre kunde man ha haft det! :)

Puss till er alla <3


Kommentarer
Postat av: Syrran

Nu får du börja uppdatera lite..!;) Hoppas du har det bra kramar syrran..!;)<3

2011-12-23 @ 08:31:17

Skriv det du vill här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-mail: (bara jag som ser)

Har du en blogg?:

Här kan du lätta på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0