Dag 65!

Ja nu ar det val dags att uppdater efter en och en halv veckas tystnad! Kul nar folk klagar pa att man inte uppdaterar da vet man att det ar folk som laser iaf :)

Jag sitter just for tillfallet och fyller i min College ansokan sa i Januari ar det dags att plocka upp skolbockerna igen. Kunde dock inte lasa den kursen som jag helst ville lasa eftersom att den inte startas nasta termin sa efter en lang stunds betanketid och tvekande har jag valt att lasa Human Behavior- Person in Envirionment. Ungefar som psykologi verkar det vara sa det ska vi val ha lite nytta av inom polisyrket ocksa! :) Ar valdigt nyfiken pa hur det att lasa pa college sa hoppas pa att detta blir en rolig upplevelse. Dagen har forovrigt varit ganska lugn. Hamtade barnen vid 2 for att aka till frisoren och gora dem julfina. Nar vi kommer dit ar dorren till frisoren last vilket var valdigt konstigt. Efter att vi har suttit utanfor och vantat i 20 min kommer var frisor ut och sager att vi inte har bokat nagon tid(vilket vi visst hade gjort) se det var bara att slanga in barnen i bilen igen med lite juiceboxes och goodiesnacks och kora hem igen. Val hemma fick jag faktisk i barnen ovanligt mycket mat vilket ar ett framsteg och efter en halvtimmes filmstund var det dags for bad. Efter att jag hade badat klart bada barnen lekte vi kurragomma pa overvaningen vilket var riktigt skoj. Vi byggde aven ett talt i Kates sang med hennes overkast och satt dar under och gomde oss. Jag hade verkligen sa himla skoj att jag helt och hallet glomde av tiden sa det slutade med att Dave fick komma upp och paminna mig om att det var dags for barnen att sova. Kate ville att jag skulle sova i hennes sang vilket kandes valdigt skont att hora for da vet man att man antligen ar accepterad.

Resten av veckan som har gott har i stort sett sett ut som alla andra. Dock har vi haft lite kalas for Chris efetrsom att hon fyllde ar i torsdags. Firades med att hela familjen gick ut och at en middag ihop och sen akte hem och at tarta. Chris uppskattade presenten som hon fick av mig. $10 pa Starbucks sa att hon kan kopa kaffe! Haha Jag har aven inhandlat min nyarskladsel sa nu ar jag redo for party! :) Inga mer hundar som har atit upp mina saker vilket ar bra! ^^ Jag har aven traffat en ny tjej har. Svenja fran Tyskland. Hade valdigt forutfattade meningar om henne i borjan, men det larde mig att inte vara sa snabb att domma folk. Vi Spenderade hela sondagen ihop med shopping (borjar bli fattig nu) och sen mat, overbliven tarta och film hemma hos mig. Vi pratade aven med hennes pojkvan pa telefon vilket var valdigt skoj. Han forsokte uttala massa svenska ord(lyckades dock inte jattebra) och jag skulle gora samma sak fast pa tyska (hade val samma resultat jag, vilket bevisar att jag inte larde mig sa himla mycket pa tyskan i skolan under de 7 aren ^^) Vi har aven haft au pair mote sedan sist. Faktiskt ett riktigt roligt sadant. Vi skulle ta med oss en matratt var och en julklapp och dela med de andra. Alla fick ett nummer. Nummer ett fick borja att ta en present under granen, nummer tva fick sedan valja antingen en ny present eller den som nummer ett hade tagit osv. Riktigt skoj. Jag hade kopt en T-shirt som det stod "What happens in Vermont stays in Vermont (but nothing ever happens in Vermont)" pa,  vilket betyder "Det som hander i Vermont stannar i Vermont (men det hander aldrig nagot i Vermont)". Michelle ville sa garna ha den sa hon tog mitt paket direkt och sen holl hon hart i den. Jag daremot var sa elak att jag snodde en julklapp fran en annan tjej. Ett par tofflor i form av sma ugglor. Ursota! Efter motet akte en stor del av "var" grupp till Starbucks for att ta en kaffe. Manga haliga skratt blev det nar jag berattade om hundfanskapet som at min choklad och mina trosor! ^^

Ja tiden paserar verkligen sa himla fort. I morgon har jag vart hos min vardfamilj i 2 manader! Jag kan inte fatta att jag bara har 10 kvar. Far mig faktiskt att bli valdigt ledsen nar jag tanker pa att jag maste lamna dem och det ar forst nu som jag kan forsta varfor Meltem inte tyckte om mig. Jag ar redan avundsjuk pa den tjejen som kommer ta min plats nar jag aker hem och jag vet inte ens vem det ar!

Ja jag hoppas att alla dar hemma har det bra och jag lovar att jag ska bli battre med uppdaterandet har!
Kramar till er alla <3


Partyhattarna pa, nu ar vi redo att fira fodelsedag!


Happy Birthday Chris!


Yummie! Tarta slinker allt ner!


Mina ugglistofflor som numer bor pa mina fotter! :D


Jag kommer harmed doda mina fotter pa nyar! Hejhopp! Men snygga e'rom


Min nyarsklanning! Kanner for att trosta den lilla svarta och kora pa farg! :)

Kommentarer
Postat av: Mamma

Även att vi pratar så ofta är det alltid lika kul att läsa din blogg:) Kläderna var riktigt snygga, gick inte att se hur klänningen såg ut när du höll upp den i kameran häromkvällen. Du blir nog en riktigt fin "pingla".

Jag förstår att det känns tungt när du tänker på din tid i USA då du trivs så himla bra. Men du har ju tid på dig att fundera över hur du vill göra.....

Ha det nu bäst så hörs vi vidare på skype. Älskar dig:* Puss och kram

2011-12-14 @ 11:44:58
Postat av: moster

Åååååh så snygga skor o kläder :-)Duktig gumma att du uppdaterade tillslut ;-)

Det är ju inte tvunget att åka hem efter ett år prinsessan, du har ju lite längre tid om du då vill......Fast vi vill ju ha hem dig <3 love U <3

2011-12-14 @ 21:54:15

Skriv det du vill här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-mail: (bara jag som ser)

Har du en blogg?:

Här kan du lätta på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0