Battre sent an aldrig...

Nu tycker jag att det har varit lite val tyst har ett tag! Blir trott pa mig sjalv, men men... Just for tillfallet jobbar jag. Chris ar i New Jersey pa mote och hennes flyg skulle komma in sent ikvall och Dave ar pa skidtavling sa jag har varit sjalv med barnen hela eftermiddagen. Lyckades fa bada tva i sang i tid idag vilket var skont. Aven om jag ar schemalagd till 10.30 ikvall sa ar jag praktiskt satt ledig efter klockan 7 eftersom att barnen ar i sang och alla mina sysslor var klara innan barnen somnade! Inte helt fel att sitta pa facebook och fa betalt for det! :) I lordags jobbade jag 12 timmar (pust) eftersom att mina vardforaldrar akte pa begravning i Boston. Cara, en av de andra au pairtjejerna kom hit med sina vardbarn vid 11 tiden for en playdate vilket var valdigt skont och avlastande. Vi lat barnen leka runt medans vi satt och prata och drack te. Vi 12 tiden akte Kate ivag for sin karate gradering och var sedan ivag pa en annan playdate resten av dagen sa hade bara Johnathon kvar hemma. Nar Cara akte hem vid 2 tiden var det dags for J att sova lite och han vaknade inte igen forren vid 5. Aven om jag jobbade 12 timmar sa gick tiden ganska fort och det var faktiskt inte sa jobbigt som jag trodde att det skulle vara. Sondagen var valdigt lugn och jag spenderade mestadels av dagen i min sang... Pa kvallen var det dags for bio med nagra andra au pairer. Vi sag "The Vow", helt okej film. :)

Det har ju ocksa vart "Alla hjartans dag", men jag hade nog forvantat mig mer av det har i USA. Var valdigt likt Sverige, skillnaden var val att barnen hade lite firande pa skolorna och gav sma valentineskort till sina klasskompisar! :) Jag markte inte ens av att det var Alla hjartans dag, men har val aldrig vart sa fascinerad av den "hogtiden" heller for den delen. Men har kommer lite karlek sa har i efterhand fran mig!


Jag har ocksa hunnit med att boka en 2 dagars trip till Boston med mig sjalv. Min vardfamilj gav mig 4 dagar ledigt under barnens vinterlov sa att jag kunde aka nagonstans, men eftersom att alla nadra au pairer jobbar under lovet fick det bli en liten enmanstrip pa 2 dagar! Inte klagar jag for det, ska bli kul att se Boston! :) Hoppas ocksa att det kan bli yttligare en tur ner med de andra au pairerna langre fram till varen! :) Se det inte harligt ut...?


Ja natt mer skrivvardigt har jag val inte for tillfallet men hoppas att vi syns snart igen!
Karlek i massor!


True, true, true...!

Kommentarer
Postat av: Mikis

Hahaha "friends"- rutan stämmer så jäkla bra.

2012-02-19 @ 22:36:32

Skriv det du vill här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-mail: (bara jag som ser)

Har du en blogg?:

Här kan du lätta på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0