Happy New Year!



2012 nu da... Kanns knasigt, allt har gatt sa fort detta aret men det har samtidigt hant sa himla mycket nytt. Jag hoppas att detta aret kommer bli lika bra som 2011. Mitt nyar spenderades som ni vet i NYC och jag maste saga att det blev valdigt lyckat! Dave och barnen slapte av mig pa flygplatsen pa fredag kvall. Kate trodde att jag skulle aka hem till Sverige igen och blev ledesen nar hon forstod att jag bara skulle aka pa semster och komma tillbaka 2 dagar senare! Ah vad jag kanner mig uppskattad! :D Flyget ner till NY gick valdigt bra och bussen fran flygplatsen lika sa. Jag blev till och med avslappt utanfor hoteldorren trots att jag skulle blivit avslappt vid Grand Central. Mycket trevlig man som korde bussen maste jag saga! :) Nar jag kom till hotellet satt alla tjejer och vanta pa mig. Det blev nastan sangen direkt eftersom att jag var framme pa hotellet vid 12 tiden. Eftersom att vi inte hade lyckats fa en extrasang till rummet fick vi kno ner oss 5 tjejer i 2 dubbelsangar- trangt och varmt var det allt! Pa lordagen, nyarsafton, begav vi oss ut for att promenera i NYC. Gick runt i Central Park och forsokte aven fa oss en titt pa Time Square men icke da... Poliserna hade redan sparrat av infor kvallen och du behovde biljetter for att ta dig in pa omradet sa vi fick titta pa hysterin fran utsidan! Vid si sa dar 4 tiden borjade vi gar tillbaka till hotellet for att kopa dricka infor kvallen och sushi till middag pa hotellrummet. Nar vi kommer tillbaka till hotellrummet borjar vi gora iordning oss samtidigt som vi ater var mat. Vid 10.30 tiden tog vi en taxi till klubben. Det var en ganska liten klubb och inte jatteroligt folk dar, mest au pairer och andra europeiska studenter, men jag och mina vanner hade anda en trevlig kvall. Det kandes inte som nyar utan mer som en festhelg i NY men det var kul iaf :) Vi 5-tiden gick vi vidare till Mc-Donalds for att ata. dar traffade vi tva idioter som totalt trakaserade oss. Kastade sugror och ketchup pa 3 av mina kompisar, kallade oss barnungar, de skulle ringa imegrationen och skicka hem oss for vi var inte valkommna i landet, for att bara namna nagra fa saker som de sa... Sa himla obehagligt, och jag insag verkligen att jag aldrig skulle vilja bo i en storstad som NY. Vi tog sedan taxi hem till hotellet for att sova 4 timmar innan det var dags att ga upp igen och checka ut fran hotellet. Vi spenderade sondagen pa time square for shopping och lunch. Jag hittade en ny kappa for $20. Nar Cecilia var tvungen att ta taget hem igen vid 5 tiden motte jag upp Janina och Michelle pa en pizzeria. Vi skulle ta samma flyg hem igen sa det var valdigt skont att ha nagon med sig! Nar vi kom hem till Vermont igen hade mina vardforaldrar parkerat bilen pa flygplatsen sa att jag kunde ta mig hem till huset igen. De ville inte direkt hamta mig vid halv 1 pa natten, vilket ar ganska forstaligt!

Igar, Mandag var min lediga dag- VALDIGT skont efter en helg med halv taskig somn. Jag vaknade vid 12... Nar har det nagonsin hant tidigare? :O Nar jag vaknade hade familjen gett sig ivag for att aka skidor sa jag hade hela huset for mig sjalv. Ringde mamma och pappa pa skype for att prata om helgen och efter det farmor och farfar. Nar familjen kom hem igen sprang Kate upp i famnen pa mig och kramade mig hart samtiodigt som hon sa att aldrig ville att jag skulle aka ivag igen for hon hade saknat mig sa! Sa sooot! :)

Idag borjade jag jobba vid 12 tiden och har Kate hemma hela dagen eftersom att henns skola borjar igen imorgon. Johnathon ar dock i skolan. Jag och Kate har sorterat alla hennes leksaker pa rummet och gjort det fin dar och nu sitter vi och kollar pa Tangeld innan vi maste aka och hamta Johnathon! Jag slutar vid 5 idag sa har en kort dag idag! :) Funderar pa att ge mig ivag till biografen och kolla pa "The girl with the dragon tattoo" for att se om de har lyckats gora en bra tolkning av den svenska filmen, men vi far se vad som hander!

Jag hoppas att alla ni dar hemma har haft en kanon helg och en bra start pa det nya aret och jag ser detta som slutet pa mitt forsta inlagg 2012!

Puss!


Jag och Cecilia pa klubben!


Har ar sangen som vi 5 tjejer sov i!


Craaazy!






Pa Bubba Gump 1 januari! :)





Kommentarer
Postat av: Syrran

Hello systeryster hoppas du har det bra och att det ärlite snö så du kan åka skidor. Nu får du uppdatera din blogg så man kan läsa om ngt nytt för det var ju 26 dagar sedan du skrev ett inlägg. hoppas allt är bra med dig, saknar dig skit mkt men vi ses ju om fem månadder ungefär. pussiruss hälsningar från ett vitt Borås!Love ya//Systern din<3<3<3<3<3

2012-01-26 @ 07:34:02

Skriv det du vill här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-mail: (bara jag som ser)

Har du en blogg?:

Här kan du lätta på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0