Back from an AMAZING weekend in Montreal!

Jag ar kar! Helt seriost... Montreal ar bara sa underbart! Lite som ett mina-NY for att ta Mikaelas uttryck, men inte sa hysteriskt mycket folk. Och franskan... Ah nu vill jag lara mig franska! Det ar ju bara ett sa himla underbart sprak!

Vi akte fran Burlington pa fredag kvall vid 7-tiden och var framme i Montreal vid 10. Vi tog tunnelbanan till vart hostel for att gora oss redo for utgang! Sa skont att kunna festa loss efter 7 manader :)) Forst hamnade vi pa en tom klubb sa det slutade med att det bara var jag Michelle och Jennifer som dansade, men kul hade vi! Efter ett tag gick vi vidare och hamnade pa en klubb med valdigt mycket folk sa dar stannade vi resten av kvallen. Vi blev bjudna pa drinkar till hoger och vanster, tack sager man da, eftersom att det var svindyrt. 60 kr for en shot! :OO Jag traffade nagra killar fran Toronto som var dar pa svensexa. Sa underbart roliga killar. Skrattade mer an vad jag har gjort pa lange! Fick dessutom ett nytt smeknamn: IKEA! Fick aven den mest skumma raggningsrepliken under kvallen. En av killarna kom fran till mig och sa: Jag ar lite vilsen, skulle du kunna hjalpa mig. Jag: Jag ar inte fran Montreal, men vad letar du efter. Killen: Jag tror absolut att du kan hjalpa mig. Jag letar efter vagen till dina trosor... Ja, battre har man ju hort!! xD Michelle och Jennifer snackade med tva andra killar som ville att dom skulle folja med till deras hotellrum sa det slutade med att jag gick hem sjalv vid 3 tiden. Men hade dock en bra kvall :)

Pa lordagsmorgon gick vi upp vid 8 tiden for att ga ut och ata frukost pa Starbucks. Vi promenerade dar efter hela Saint- Cathrin street som ar den langsta och mest kanda gatan i Montreal. Vi besokte China town, Old Montreal, Hamnen, Notre-Dame och sedan akte vi till Little Italy for att se en stor mat marknad med all mat du kan tanka dig. Frukter i mangder som du kunde prova. Har aldrig i hela mitt liv atit sa god frukt! :)) Vi kopte lite lunch och satta oss vi ett litet fik en stund for att vila fotterna. Blev mycket promenera! Efter detta begav vi oss till Saint- Cathrin igen for shopping. Blev lite nya saker inhandlade! Nar klockan var 6 gick vi hem igen for att sove en liten stund innan det var dags att bege sig ut for annu en kvall med party! Vi borjade med att vi foljde med en av vara rumskompisar ut for att ta en ol med nagra andra fran hostelet. Satt dar en stund med dessa "gamlingar" innan vi gick till klubben igen :) Vi dansade i 4 timmar i strack! Sa grymt kul hade vi!! Nar klubben stangde vid 3 gick(mer haltade) vi hem. Vara fotter varkte sa otroligt mycket av allt promenerande och dansande sa jag ar saker pa att jag inte hade klarat en 10 meter till.

China Town


Pa sondagen sov vi lite langre innan vi gick till Starbucks for frukost. Vi promenerade dar ifran till Mont-Royal som ar en park dar du kan se hela Montreal fran. Underbart vackert aven om jag hade onskat att det var battre vader. Vi satt dar en stund och njot av utsikten innan vi promenerade tillbaka for att ata lite lunch. Franska crepes med nutella och bananer! Mums sager jag bara :P Nar vi var matta och belatna gick vi till hostelet for att hamta vara vaskor och promenerade dar ifran hela Saint Catrin igen till busterminalen. jag har nog aldrig i hela mitt liv gatt sa mycker under en helg som jag gjorde denna och jag tror aldrig att mina fotter har gjort sa ont nagonsin! Kan fortfarande inte ga normalt ^^ Vi tog bussen hem och var tillbaka i Burlington vid 6 tiden. Hade minst sagt en galet bra helg! Over forvantan :))

Utsikten fran Mont-Royal! ♥


Nu ar det bara 3 veckor kvar till nasta helgstrip till Washington D.C och Baltimore! Can't wait!! :D

Puss ♥

Kommentarer
Postat av: Mamma

Där ser man....var Montreal så fantastiskt....vi kanske skulle tagit oss en tur dit...men det får bli en annan gång. och franskan....jag så ju det efter vi varit i Paris....vill oxå lära mig det :)). Kul att ni hade en bra helg med många olika upplevelser....av alla de slag;))) raggningsförsök osv :-D. Kul att du blivit mer aktiv med din blogg. Älskar dig. puss puss <3<3<3

2012-05-15 @ 18:06:44

Skriv det du vill här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-mail: (bara jag som ser)

Har du en blogg?:

Här kan du lätta på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0