Basta helgen i Burlington pa laaange!

Hart en grymt bra helg! Jag borjade som vanligt lordagen med jobb fran 6-11.15. Chris och Dave gav sig ut pa en cykeltur vid 7 sa det var bara jag och barnen hemma. Vi at svenska pannkakor till frukost och efter frukosten hade jag lovat dem en liten film pa 30 min sa det blev lite filmtittande. Nar filmen var slut gjorde vi oss iordning for att ga ut i det underbara vadret sa det var pa med shorts och t-shirt, smorja in oss med solkram och pa med hattarna! Ute ville barnen att jag skulle ge dem fart pa gungan sa dar stod jag i nastan en halv timme och knuffa pa. Eftersom att det var narmare 30 grader ute gick vi ganska snabbt in igen eftersom att det var for varmt for barnen. Jag gjorde Kate iordning for hennes fotboll och nar Chris och Dave kom hem vid 11 tiden tog de Kate till fotbollen och jag kunde sluta. Efter jobbet hade jag och nagra andra au pairtjejer bestamt att vi skulle ha picknick vid vattenfallen i Stowe sa jag gjorde mig snabbt i ordning innan jag hamtade Michelle och vi begav oss till Richmond for att mota Jenny och Leni och ta bilen gemensamt darifran till Stowe for att spara bensinpengar ^^ Val dar motte vi upp de andra och vandrade 5 min upp till vattenfallen for att sedan vandra ner igen for att ata var lunch. Riktigt trevligt var det! :) Efter picknicken akte vi till Ben & Jerrys factory. Vi tog ingen rundtur, men vi kollade runt pa omradet och tog lite kort. :P Efter detta akte vi hem till Jenny for att hamta lite tarta och annan mat for att sedan aka hem till Katrin (den nya au pairen i Annes gamla familj). Dar lagade vi mat tillsammans och bara hade en kanonkvall. Har inte skrattat sa mycket sedan gud vet nar! :)

Igar, sondags, borjade jag dagen med att gora klart min laxa till Silverbay som jag borde ha gjort for langesedan, men nu ar den klar iaf :) Vid 12 motte jag Leni och Jenny vid stranden och dar hangde vi resten av dagen med Nane, Mirjam (en av de nya au pairerna) och Christina. Vid 5 var det dags for mig att skypa med en av de nya au pairerna som min familj pratar med, Kathi fran Osterrike, sa vi begav oss till Starbucks. Riktigt trevlig tjej och jag hade garna sett henne ta hand om mina sma trollungar, men hon kande inte riktigt kanslan for familjen som hon vill ha nar hon sager ja till en familj, sa hon kommer tacka nej! Men pa tisdag ska jag prata med en svensk tjej fran Goteborg, sa vi hoppas val att det gar battre :) Nar jag var klar pa skype med Kathi akte jag och tjejerna till Thiny thai for att ata lite middag. Mumsigt var det allt.
Nar jag senare kom hem pa kvallen ringer Michelle och undrar om jag vill folja med upp till Mt Philo sa da akte jag till henne och vi vandrade upp dar. Nar vi sedan ska ga ner igen ar det sa morkt att vi knappt kan se vara egna hander. Lite laskigt var det allt dar helt ensamma i skogen, men vi tog oss ner oskadda trots allt! :))

Lite rorigt inlagg idag kanner jag, men det har hant sa mycket nytt som inte brukar handa under helgerna har sa jag kange att jag var tvungen att beratta allt! :))

Hoppas ni har haft en bra langhelg dar hemma och att ni njuter av solen!
Puss♥






Kommentarer
Postat av: mormor

Vad roligt att höra att du har det så kul. många kramar från mormor

2012-05-21 @ 17:00:41
Postat av: Syrran

Hej bästa syrran ever! Asså badade ni? Isåfall var det varmt?? Önska att vattnet kunde bli varmt i stugan så man kunde bada ordentligt! I för säg så har jag redan badat i sjön i stugan och det var väldigt kallt men det gick trots allt! Det är kul att höra att det var kul i helgen! Hoppas det kommer fler, eller det kommer det när vi kommer kommer vi ha några fantastiskt bra helger tsm!! Älskar dig! Puss puss<3<3

2012-05-22 @ 07:45:27

Skriv det du vill här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-mail: (bara jag som ser)

Har du en blogg?:

Här kan du lätta på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0